Latin America: Portuguese or Spanish?

Franco   Sun Mar 07, 2010 11:40 pm GMT
constato*
Penetra   Tue Mar 09, 2010 1:03 am GMT
Franco, no contesto la realidad, ni me pongo a la defensiva. No me importa lo que piensan de nosotros los españoles que estean en España. Si porventura se vengan acá, esa és una otra cosa.
Franco   Tue Mar 09, 2010 1:50 am GMT
Yo nunca viajaría a Brasil teniendo cerca de mi país mejores cosas por visitar. Brasil es un lugar peligroso, por ejemplo te puedes acostar en un hotel y levantarte al día siguiente con un riñón menos.
Gargolye   Tue Mar 09, 2010 1:53 am GMT
O Brasil não quer espanhóis no seu território!
Espanhol tem que se fuder se vier para cá.
Simples e direto.Ponto final.
Penetra   Tue Mar 09, 2010 5:11 am GMT
Gargolye (não seria " gargoyle"?),

Quisera eu que os espanhóis (e os italianos, e os japas, e os alemães etc) não tivessem vindo, mas infelizmente meus bisavós não foram consultados sobre isso à época. Que venham agora como turistas, que gastem bastante, se divirtam e que voltem logo para sua terra.

Franco,

Te creés demasiado lo que leés por la internet, eso de robo de órganos és una leyenda urbana, sea en Brasil, sea en los EUA, sea en Rusia. De todas maneras, Brasil puede ser peligroso para turistas incautos.
Felipe   Tue Mar 09, 2010 6:28 am GMT
Latin America = Brazilian Portuguese

http://www.necco.ca/faq_what_clients_need_to_know.htm
Felipe   Tue Mar 09, 2010 6:31 am GMT
Brasil es un lugar peligroso, por ejemplo te puedes acostar en un hotel y levantarte al día siguiente con un riñón menos.

/O mesmo pode acontecer na Espanha. Já me roubaram muito dinheiro em Barcelona. Barcelona é a cidade mais perigosa da Europa.

Aliás, nas Ilhas canárias é muito comum roubarem as coisas de dentro de um carro. O carro fica, mas seus objetos somem. Que coisa ''cortês''.
conclusion   Tue Mar 09, 2010 7:55 am GMT
Spanish and Portuguese are intelligible languages.
Red Echelon   Tue Mar 09, 2010 8:33 am GMT
<<Brasil es un lugar peligroso, por ejemplo te puedes acostar en un hotel y levantarte al día siguiente con un riñón menos.>>


AYER ME QUEDÉ DORMIDO
AL DESPERTAR ME SENTÍ VACÍO
SE QUEDARON MIS INTESTINOS
Y MI ORGANISMO LO EMPEZABA A NOTAR

NO SÉ QUÉ ME HAN HECHO
YO NO FIRMÉ NINGÚN ACUERDO
ME HAN ROBADO UN RIÑÓN Y UN PULMÓN
PARA VENDERLOS EN HIPERCOR
Ren   Tue Mar 09, 2010 11:46 am GMT
These hispanic dumb asses talk like their homeland is heaven lol... If Brazil was so bad why are the so many stupid Argentinians, Colombians and so forth moving here. I surely WISH they really hated us and stayed in hispanic america, but...unfortunatly not the case. And Spain!? Really!!? Barcelona is shit too, violent as hell. Yes Rio is violent too, but I surely prefer Rio with all the beaches, personality it has over a stupid city that has as a tourist attraction the buchering of animals.
Franco   Tue Mar 09, 2010 12:12 pm GMT
Do you really put at the same level Rio and Barcelona? LOL. Barcelona may not be perfect, but hasn't favelas.
Ren   Tue Mar 09, 2010 2:42 pm GMT
Yes I do
Gargolye   Tue Mar 09, 2010 2:56 pm GMT
"http://www.necco.ca/faq_what_clients_need_to_know.htm"

where the hell did you get this from?
omg this people is sick, they now everything about portuguese.
i wish i was armenian... or something very far from the western.
Franco   Tue Mar 09, 2010 2:56 pm GMT
hahaha, but you are not serious and you know it.
Penetra   Wed Mar 10, 2010 1:44 am GMT
<< Do you really put at the same level Rio and Barcelona? LOL. Barcelona may not be perfect, but hasn't favelas. >>

Favelas or not, Rio is in a league of its own when it comes to spectacular sights and natural beauty. There are few other cities in the world, if at all, that can compare. Barcelona is great, but doesn't compare.
Too bad Cariocas don't care for the city as much as it deserves.