Why are there so many English first names in Puerto Rico?

Guest   Wed Aug 29, 2007 10:46 am GMT
Why are there so many English first names in Puerto Rico? It's because Puerto Rico along with Mexico, and Central America are rapidly being anglicized.

According to survey 20% of Panamanians speak English as their first language.

About 80% of Costa Ricans speak English as second language with perfect American accent.

Majority of the Mexicans especially along the border with the US speak impeccable English although with noticeable accent.

I think with the prestige of the English language, most of the people in these countries will have English either as their second or first language.
Franco   Wed Aug 29, 2007 11:13 am GMT
No importa. La verdadera lingua franca de todas las Americas es el español, y no el inglés.

El español es el primer o segundo idioma de todos los paises americanos, excepto Canada, donde ya lo hablan 0,5 millones de personas.

El español es la segunda lengua de USA (50 millones de personas) y la primera o segunda de todos los demas. Es hablado por unos 400 millones en las Americas. El ingles es hablado por unos 325 millones, siendo la segunda más hablada.

Me voy a psicoanalizar a mi perro.


Un saludo.
Franco   Wed Aug 29, 2007 11:13 am GMT
No importa. La verdadera lingua franca de todas las Americas es el español, y no el inglés.

El español es el primer o segundo idioma de todos los paises americanos, excepto Canada, donde ya lo hablan 0,5 millones de personas.

El español es la segunda lengua de USA (50 millones de personas) y la primera o segunda de todos los demas. Es hablado por unos 400 millones en las Americas. El ingles es hablado por unos 325 millones, siendo la segunda más hablada.

Me voy a psicoanalizar a mi perro.


Un saludo.
Guest   Wed Aug 29, 2007 1:43 pm GMT
Those stupid 18 million not 50 million illegal Spanish speaking immigrants in the US will eventually have English as their first language and throw their Spanish into oblivion or else they'll go back to where they came from.