French repression of minority languages

Adolfo   Wed Jul 09, 2008 5:55 pm GMT
Yo estoy deacuerdo con Jean Claude Monneret. Tampoco existe un Cervantes en vascuence o un Góngora en catalán. Estas jergas son dialectos residuales y deben ser eliminadas porque su mera existencia supone un desafío a la unidad de España o Francia. Un afectuoso saludo desde España.
Marcella Badalaserra Roca   Thu Jul 10, 2008 7:07 pm GMT
siama un arverna y en mio paes, no c'e possibilé de hablar la mientra idioma! La Francia es un paes de matadores, una dictatura! LIbERTA LIBERTA!

I am auvergnat and today in France many of my people are sent to jail! Some are killed! France is a dictature! FREEDOM!
Guest   Thu Jul 10, 2008 8:05 pm GMT
Vive mes frères français !!!!!!!!!!!!
Guest   Fri Jul 11, 2008 9:28 am GMT
<< siama un arverna y en mio paes, no c'e possibilé de hablar la mientra idioma! La Francia es un paes de matadores, una dictatura! LIbERTA LIBERTA!

I am auvergnat and today in France many of my people are sent to jail! Some are killed! France is a dictature! FREEDOM! >>

Je suis asturien et je crois que tu es auvergnat mais hispanique. Pas d'auvergnat écrira en espagnol et ils sont heureux de faire partie de la France au lieu de l'Espagne.
Marcella Badalaserra Roca   Fri Jul 11, 2008 12:25 pm GMT
dear Guest,

I am auvergnat and this is my language! I don't think you are spanish if you think what i wrotte was spanish. A spanish would know it is not. you are not french too, because if you writte french not so bad there are a few mystakes.
Guest   Fri Jul 11, 2008 2:46 pm GMT
Dear Guest,

I am asturian and i fon't speak perfect French! I don't think you are auvergnat because that's not the language of Auvergne.

And please be careful when you write messages in English.
Marcella Badalaserra Roca   Fri Jul 11, 2008 5:33 pm GMT
dear guest,

I don't think yo know the Auvergne and you are an asshole.
Guest   Sat Jul 12, 2008 12:53 pm GMT
dear Marcella Badalaserra Roca ,

I don't think yo know the Asturia and you are a piece of shit.