Catalan anyone?

Guest   Sat Jul 12, 2008 4:50 am GMT
I'm a native of Catalonia and whoever says that French is not widely spoken in Catalonia he's a big liar. You see Catalonians avoid as much as possible talking in Spanish. French is preferred as the international means of communications by the Catalonians even by the younger generations because it's more similar to Catalan than with English.

The bonding between France and Catalonia is the same as that between France and Romania. Catalonians are planning to join La Francophonie after all Catalonians are considered as francophones in its own merit.
Guest   Sat Jul 12, 2008 5:29 am GMT
To all you people who claim to be from Catalonia, write in Catalan to prove you're not trolls. You can provide an English translation if you're worried about not being understood.
Guest   Sat Jul 12, 2008 5:39 am GMT
Does anyone here know Dogalan?
Guest   Sat Jul 12, 2008 7:04 am GMT
LOL! Did you know the name 'Catalan' is derived from 'Cat a la luna'?
Mallorquí.   Sat Jul 12, 2008 7:10 am GMT
Vertaderament, estimat Guest, vols que escriguem en català per mostrar que no som pas uns "trolls"? Mare de Déu Santíssima, que ets una mena de Sant Tomàs de la lingüística, que et cal aquesta prova?

I qui et diu que no sóc francès o alemany? Perquè conec força gent d'aqueixes nacionalitats que parlen i escriuen un català perfecte.

Sobretot, crec que ho deixarem anar. Som a l'estiu i fa calor. Me'n vaig a la mar, que en aquest temps hi fa molt bon estar.

Satisfet?

Bones vacances a tothom.

Ah, no hi pensava. Si puc trobar manera, us enviaré el parlament que l'altre dia el meu paisà Rafel Nadal, el campió tennista, va fer a la Sala de Manacor. En català, naturalment, perquè és la seva llengua.
K. T.   Sat Jul 12, 2008 7:16 am GMT
Truly, dear guest, you want me to write in Catalan to prove that I am not a troll?

Catalan is easy to read! I can get about 95% of it.
Mallorquí.   Sat Jul 12, 2008 7:26 am GMT
Merci, K.T.

Malheureusement, mon anglais dépasse seulement un peu le niveau "My taylor is rich" (j'exagère).

Alors, voilà la traduction française de ce que j'avais écrit:

"Vraiment, mon cher Guest, tu veux qu'on écrive en catalan pour montrer que nous ne sommes pas des trolls? Sainte Vierge, tu dois être un Saint Thomas de la linguistique, vu que tu as besoin de cette preuve.

Et qui t'assure que je ne suis ni Français ni Allemand? En fait, je connais pas mal de Français et d'Allemands qui parlent et écrivent un catalan parfait.

Enfin, laissons tomber. C'est l'été et il fait chaud. Je m'en vais à la plage: par ce temps, c'est très agréable.

Tu es satisfait?

Je souhaite des bonnes vacances à tout le monde.

Ah, j'allais oublier. Si je peux trouver la façon de le faire, je vous enverrai le parlement que Rafel Nadal, le champion joueur de tennis, a fait l'autre jour du balcon de la mairie de Manacor. En catalan bien sûr, puisque c'est sa langue.
Tres chic   Sat Jul 12, 2008 2:54 pm GMT
Catalan anywhere?
Anymore?
Guest   Sun Jul 13, 2008 9:58 am GMT
France has lost its prestige in the international stage almost completely. It's not even the most studied foreign language in nearby regions like Catalonia. For example, Rafael Nadal is a Catalan speaker. Did you ever see him speaking in French? He always speaks English and Spanish in international events, and Catalan with his family .
Guest   Sun Jul 13, 2008 10:21 am GMT
Lol yeah, I remember when he won French open, he spoke one word in French and then switched to English, ha ha ha!