el català

en Joan   Sun Nov 22, 2009 7:29 pm GMT
Com va això? Eu estinc molt bè. Vull dir-vos que avui he començat a estudar la llengua catalana. Voldria parlar o escriure amb algù en català també. M'agrada molt i ja conec moltes palaures en aquesta llengua. Adéu
Mallorquí   Sun Nov 22, 2009 8:07 pm GMT
Bemvindo ao estudo da nossa língua.

Si et puc ajudar, demana.

Vaig errat si suposo que la teva llengua materna és el portuguès?

Salut
El Joan   Thu Nov 26, 2009 6:13 pm GMT
Mallorquì, no soc portugués però la meva llengua és llatina i parlo un poc de portugues també. Ara sé que es diu jo en català i no eu :-) Encara no puc escriure molt bé en català. Estudo aquesta llengua solament fa uns dias. Voldria saber com es proncien aquestes palaures:

tardor/porter/cuiner/fuster? cuinè o cuiner?
ahir? ahi o ahir
aquest?
dependent?
bomber? bumbè o bombè bomber?
Ja sé que unes lletras finals no es proncien, com r, t o la b de amb devant de una consonant.
Tinc uns Cds en català també, ma encara no he après la pronciaciò de totes les paraules.
Adéu i moltes gracies.
En Joan   Mon Nov 30, 2009 12:59 pm GMT
Hola a tots! Com va això?
M'agradaria força parlar amb algù que coneix o estudia el català. Fa uns dies que aprenc aquesta llengua. Hi ha altres persones en aquest "forum" que aprenen el català? Moltes gracies i una abraçada a tots.

El Joan :-)
Mallorquí   Mon Nov 30, 2009 3:21 pm GMT
bé, ja saps que m'agrada parlar en catalan, que em donin per cul i xuclar una bona polla. També que es corrin en la meva cara.

Sempre teu, el mes marica del món a la teva disposició a Majorca.

Quan vulguis.
maripili   Mon Nov 30, 2009 5:33 pm GMT
Podeis dejar de reflotar este hilo? A nadie importa el idioma catalán ni vuestras mariconadas.
guarro   Mon Nov 30, 2009 5:37 pm GMT
Podeis dejar de reflotar este hilo? A nadie importa el idioma catalán ni vuestras mariconadas.
Por favor, no te metas donde no te llaman y de una vez deja de decir chorradas! Por ejemplo, a mi me interesa mucho el catalan, por ello lo estoy aprendiendo, no soy un analfabeto como tu, por lo de los acentos, no tengo un teclado espanol.....
En Joan   Thu Dec 03, 2009 6:25 pm GMT
Avui el Rafel es lleva molt tard. Es vesteix corrents i quan és a punt de sortir s'adona que les claus no sòn al pany com de costum. Nerviòs, les busca partot arreu: sobre la taula, als prestetges, entre els coixins, dintre als calaixos i a l'armari, darrere l'ordinador, al costat del televisor, sota els diaris, dins la bossa.. No les troba enlloc. On son les claus de casa? Molt desesperat, ja no sap què fer: truquen a la porta: és el carter: el Rafel quan s'adona que les claus son al pany de fora. De tan content, fa un petò al carter....

Una abraçada a tots :-)
Harman   Thu Dec 03, 2009 7:05 pm GMT
Maripili guarro, no sois mejores que la represion linguistica de ERC.
¿No sabeis vivir y dejar vivir?
en Joan   Mon Dec 07, 2009 6:54 pm GMT
Qui parla català en aquest lloc? M'agradaria força parlar i escriure en català...
Adéu
pa amb tomàquet   Mon Dec 07, 2009 7:14 pm GMT
Ho sento, però no parlo català molt bé! Si vols podem parlar castellà....
Harman   Sat Dec 12, 2009 6:28 pm GMT
Mallorquí, mañana es tu dia grande...¿Hoy sabado no dormiras, eh? jejeje

Bueno apoyo esos referendums, de hecho hace falta cambiar todo el sistema una persona, un voto y todos los votos valen lo mismo esten donde esten viviendo, en las elecciones estatales y europeas. Hay que descentralizar las comunidades autonomas en favor de los aytos pues tienen demasiado poder y dar algo de poder al gobierno central que solo es un hombre de paja y no pinta nada despues de perder poder frente a europa y las comunidades autonomas.

Suerte con vuestras aspiraciones politicas...obligar a la gente a permanecer en un pais que no quieren no funciona, estoy de acuerdo con vosotros y lo mismo digo para las regiones de calalonia que quieran separarse y quedarse en españa formando la cataluña española.
mallorquí   Sun Dec 13, 2009 12:59 am GMT
Visca catalunya independiente. Visca ETA
K. T.   Sun Dec 13, 2009 4:29 am GMT
I wish people could discuss Catalan without all the throat-cutting.
en Joan   Sun Dec 13, 2009 9:31 am GMT
Per què els espanyols/castallans continuen escrivint en aquest lloc, jo voldria parlar només sobre la llengua catalana.!