An apology to Fab

LAA   Thu Jul 20, 2006 4:47 pm GMT
And I fully understand the Latin American sentiment.

But in English at least, rarely does one refer to Mexico, or Peru, or Honduras, as "America".

They would say part of "The Americas", we use it in a plural sense, but we never say, "part of America".

We never say "America" is a continent. Instead, we say "North America" or "South America", or when referring to nations in the istmus in between like Belize, Costa Rica, Panama, Honduras, Guatemala, etc., we use the term "Central America", but never just "America", because in English, that just means the United States of America.

In English, when we're talking about some people from Spanish speaking countries in North or South America, we don't say, "They're from America". We would say, "They're from Latin America".

In English, people like to simplify things. It really is a hassle calling America, the "United States of America", every single time you utter those words, or have to write them. The same way people seldom say the, "Estados Unidos Mexicanos", they simply say, "Mexico".

What are we supposed to call ourselves? "The Americans of the United States"? Do you realize how time consuming that would be?

And the "United States" of what? Without "America" in that name, the term "United States" doesn't make any sense.

So, in English, I will continue to refer to "America", as just that, America.

And Bolivia, and Columbia, and Mexico, will be part of "The Americas", or "Latin America", or North or South America.
Sigma   Thu Jul 20, 2006 5:41 pm GMT
Sigma, si te diriges a mi comentario quiero aclararte que lo que digo es que nadie normalmente en L.A. llama a E.U. America, nadie dice "mi hermano vino ayer de America" o "me voy para America hoy" suena absurdo si desde la escuela te ensenan que America es nuestro continente desde Alaska a Tierra del fuego e historicamente constatas que es cierto. Muchos Latinoamericanos utilizan el termino "americano" para referirse a algo estadounidense pero es por costumbre de escucharlo no por conviccion por lo que mencione antes.

Aldvs: Yo esto totalmente de acuerdo contigo en lo que respecta al usage de la definición "América", yo me refería al comentario de Tiffany en este caso y no al tuyo. Todas las razones que tu planteas en ese aspecto yo estoy absolutamente de acuerdo. Nadie en el continente Americano en su sano juicio fuera de Estados Unidos y de la Canadá Inglesa diría "me voy para América" para referirse a Estados Unidos.

También te doy la razón en que si algunos Latinoaméricanos utilizan el término "Americano" para referirse a los Estadounidense no es por convicción propia.

Por ejemplo la doctrina Monroe de los Estados Unidos dice: América para los Americanos, pero no deja en claro a cuales Americanos se refiere, si a todo el continente o solamente a los Estadounidense (que no esta demás decirlo seria lo más lógico que se refiriera solamente a ellos, conociendo la forma en la cual realizan sus doctrinas excluyentes)