Which language should I start to learn first?

Mr.Tan(Chen)   Thu Aug 13, 2009 9:28 am GMT
To 38

Det var ironiskt att min svenska är bättre än engelska. Jag lär sig svenska för att detta språk är lätt. Jag kan säga att det är lättare än engelska. Det tar mig 7 år att prata engelska flytande och vara god i engelsk grammatik, och dess ortografi, men det bara tar mig 1 år att vara flytande i svenska.
Mr.Tan(Chen)   Thu Aug 13, 2009 9:36 am GMT
"ummm Thu Aug 13, 2009 2:27 am GMT

That doesn't make any sense since it's easier to write than to speak. When you write you have time to think. If you can't avoid mistakes when you're writing, then it's really unlikely that you won't make mistakes when you're speaking. "



For me, it's easier to speak than to write.
Many ppl have different kinds of situations. Like me, I don't need to use English to write something, but when I meet foreign tourists, I can speak with them in English instead of writing in English with them. Besides, English is not an official language in Taiwan. So, it's not essential for me to be skilled in English writing. I have met so many Swedish friends of mine and they have the same situation like me. They speak good English but they don't write English so well. One important reason which my Swedish friends and I think is that English orthography is too complicated.
blanche   Thu Aug 13, 2009 10:37 am GMT
Sankrit
38   Thu Aug 13, 2009 11:10 am GMT
Mr.Tan(Chen) Thu Aug 13, 2009 9:28 am GMT
To 38

Det var ironiskt att min svenska är bättre än engelska. Jag lär sig svenska för att detta språk är lätt. Jag kan säga att det är lättare än engelska. Det tar mig 7 år att prata engelska flytande och vara god i engelsk grammatik, och dess ortografi, men det bara tar mig 1 år att vara flytande i svenska.
--------------------------------------------------------------------------

花了七年的時間來學好英語其實還蠻合理的。英語對東方人來說不是容易掌握的語言。
只花了一年的時間就學會瑞典語......哈哈,可能你前世是瑞典人吧!
......可是我還是很好奇,一個臺灣人為什么會選擇學習這么冷門的語言。

Låt mig gissa... Du gifte sig med en svenska kvinna.
Har jag rätt?
ummm   Thu Aug 13, 2009 7:03 pm GMT
to Mr. Tan

You think English orthography is too complicated, but your first language is Chinese. LOL.
Mr.Tan(Chen)   Fri Aug 14, 2009 2:12 am GMT
"38 Thu Aug 13, 2009 11:10 am GMT

花了七年的時間來學好英語其實還蠻合理的。英語對東方人來說不是容易掌握的語言。
只花了一年的時間就學會瑞典語......哈哈,可能你前世是瑞典人吧!
......可是我還是很好奇,一個臺灣人為什么會選擇學習這么冷門的語言。

Låt mig gissa... Du gifte sig med en svenska kvinna.
Har jag rätt?

"
Nej. Jag är bög. Så kan jag inte gifta sig med en "svensk" kvinna.
Jag är nu single:)
Mr.Tan(Chen)   Fri Aug 14, 2009 2:29 am GMT
"ummm Thu Aug 13, 2009 7:03 pm GMT
to Mr. Tan

You think English orthography is too complicated, but your first language is Chinese. LOL. "

Well, most of our jobs here don't require the knowledge of English here,even though foreign companies here don't need any applicants who are majored in English from schools. So, it makes sense that we don't need to learn a good English writing because it is not necessary here. So, the way for learning English is only to learn how to speak and how to listen. I think this is enough.
38   Fri Aug 14, 2009 3:11 am GMT
Mr.Tan(Chen) Fri Aug 14, 2009 2:12 am GMT

Nej. Jag är bög. Så kan jag inte gifta sig med en "svensk" kvinna.
Jag är nu single:)
---------------------------------------------------------------
原來如此,那希望你早日找到幸福!
幾年前看過臺灣拍攝的一部電視劇,叫“孽子”,很好看......

Jag vill inte diskriminera homosexuella människor. :)
Harman   Sat Aug 15, 2009 7:08 am GMT
I will study brazilian portuguese and american spanish because they are so closed that you can learn both of them. You can get 2 large spoken lenguages paying (working) just 1.
Harman   Sat Aug 15, 2009 7:25 am GMT
I will = i would, sorry for my mistake.

He he he It looks like i offer to you, brazil portuguese and american spanish discount, bargains,like Wall mart or Carrefour 'get 2 pay 1'.

Beside if you know english you know spanish/portuguese alphabet too it's latin alphabet and many lenguages use it as you know. You won't have to learn new simbols to code your information as in arabic.

There's not latin arabic written as japanese (romanji) or chinese.