foreign accents

tomatina   Tue Sep 08, 2009 5:50 pm GMT
Which is the toughest and most recognazable foreign accent when foreigners speak your native language? For instance, I'm a Spaniard and generally FRench, English and American people have a clear and peculiar accent. By the way, the American accent is quite different from the British one...even though they are supposed to speak the same language.
PARISIEN   Tue Sep 08, 2009 6:17 pm GMT
<< By the way, the American accent is quite different from the British one. >>
-- Absolument ! Quand j'hésite sur la provenance d'un anglophone Blanc, il est presque toujours Australien, Canadien, SudAf, NZ...


<< most recognazable foreign accent? >>
-- Espagnol et anglais. Ce sont les accents dont on ne se débarrasse jamais !

Mais une fois, j'ai cru entendre un caractéristique accent italien, c'était un Argentin...

Les moins reconnaissables : polonais et hollandais. On les confond. Ils sont de nulle part !
moine   Tue Sep 08, 2009 8:21 pm GMT
Mais une fois, j'ai cru entendre un caractéristique accent italien, c'était un Argentin...

Peut-etre etes-vous sourd, monsieur? :-)
pote   Wed Sep 09, 2009 5:53 pm GMT
Je suis en train d'attendre des réponse à ce fil. M'en fous de l'espagnol comme le nouveau latin ou de la difficulté du portugais. Répondez à cette question si vous en etes capables.
Guest   Wed Sep 09, 2009 7:21 pm GMT
Todos tienen un acento fuerte hablando español. Quizás los rumanos menos que el resto.
paris   Wed Sep 09, 2009 7:35 pm GMT
Estuve en Espana durante seis meses el ano pasado y después de unas semanas muchas personas solian preguntarme si era espanol por lo bien que hablaba su idioma! Creo que depende mucho de la persona y de su lengua madre.
Guest   Wed Sep 09, 2009 7:43 pm GMT
Yo también les digo a todos los extranjeros que hablan muy bien español, aunque luego no es verdad.
Guest   Wed Sep 09, 2009 8:00 pm GMT
I think Indian accents are the most recognizable in English.
op   Thu Sep 10, 2009 9:32 am GMT
Some Poles and Swedes can speak Italian fairly well, but always with an accent. The most recognizable accents are Chinese, French, English Russian and GErman.