Let's give Spanish a second thought

PARISIEN   Sun Sep 20, 2009 7:26 pm GMT
<< The two most famous towns near Mont Blanc are Courmayeur, in Aosta Valley, Italy.. >>

-- Courmayeur, typique nom italien...

La Val d'Aoste est italien comme la Corse est française : par une erreur de l'histoire.
moine   Sun Sep 20, 2009 7:41 pm GMT
D'accord, nous vous donnerons la Vallée d'Aoste en échange de la Corse et Nice.
PARISIEN   Sun Sep 20, 2009 7:46 pm GMT
Nice n'a jamais parlé italien ou ligure (*). Son dialecte est purement occitan (c'est même un occitan très conservateur, moins influencé par le français que le provençal et assez proche du languedocien).

(*) Sauf des familles immigrées comme celle de Garibaldi.
moine   Sun Sep 20, 2009 7:54 pm GMT
C'est pas vrai, mais je n'ai absolument pas envie d'entamer une discussion longue et stérile.
DogChau   Sun Sep 20, 2009 8:14 pm GMT
No quiero ver ese idioma de mierda en este tema, por favor eliminenlo.
vale   Sun Sep 20, 2009 8:26 pm GMT
el idioma de mierda es el tuyo, por ello sigo escribiendo en francés, uno de los idiomas mas bonitos del mundo!

Malheureusement dans ce forum il y a plusieurs thèmes concernant l'espagnol, j'en ai assez de cette langue! J'aimerais bien que beaucoup de gens commencent à poster en français...
Franco   Sun Sep 20, 2009 8:46 pm GMT
<<J'aimerais bien que beaucoup de gens commencent à poster en français... >>


Greg used to post in French, but he is no longer among us antimooners. I believe that 90% of the Antimoon forums output in French was due to him, so now that he is gone also the French language is (practically). Yesterday I was reading some of his posts in the "best of" section and he wrote in English too! I was kinda surprised. I wonder why later he ceased using English and posted in French only. Chauvinism?. Well, nowadays the preeminence of English is so oppresive that we need chauvinism more than ever to keep languages alive. I would write in Fench if I could by the way.
Invitado   Sun Sep 20, 2009 9:29 pm GMT
El español también es importante en el mundo del deporte!

We are also European Champions in Basketball! Somos los mejores tambien en Basketball!!!!


Spain is the best in Football, Basketball, Tennis and Cycling!!!

Wooooooooooooooooooooow!!!!!!!
Trajano   Sun Sep 20, 2009 10:02 pm GMT
<<We are also European Champions in Basketball! Somos los mejores tambien en Basketball!!!!


Spain is the best in Football, Basketball, Tennis and Cycling!!!

Wooooooooooooooooooooow!!!!!!! >>


Spaniards are a superior race!!!!!!!!!!!!!!!!


http://www.marca.com/2009/09/20/baloncesto/eurobasket/1253480427.html?a=PR2ff8f730124cc10510c9b37c15edede01&t=1253484109

http://www.lequipe.fr/Basket/breves2009/20090920_232303_l-espagne-au-sommet.html

http://www.gazzetta.it/Sport_Vari/Basket/Nazionali/20-09-2009/grecia-bronzo-501352504053.shtml
blanchette   Mon Sep 21, 2009 5:53 pm GMT
La Val d'Aoste est italien comme la Corse est française : par une erreur de l'histoire.

Cette phrase est-elle correcte? A mon avis, on devrait écrire la Vallée d'Aoste est italieNNe où le val d'Aoste est italien. Comme les français aiment corriger les fautes des étrangers qui osent poster dans leur belle langue....
Lobo   Mon Sep 21, 2009 6:09 pm GMT
''Spain is the best in Football, Basketball, Tennis and Cycling!!!

Wooooooooooooooooooooow!!!!!!! >>


Spaniards are a superior race!!!!!!!!!!!!!!!!''

Quel âge as-tu?
poiu   Mon Sep 21, 2009 6:15 pm GMT
Spain is the best in bullfighting , that's for sure! Tomatina and other folkloristic festivals
Fu Manchú   Mon Sep 21, 2009 6:18 pm GMT
<<Quel âge as-tu? >>
No sé la edad que tendrá ese muchacho pero lo que sí sé es que pertence al genero 'BOBO'.