The Sexiest language in the World!

Presley.   Mon Sep 18, 2006 3:08 am GMT
I hate to brag, but...

14 years old; English, Japanese, Korean, Spanish, French.
Benjamin   Mon Sep 18, 2006 6:20 am GMT
« Planeas aprender mas o cuatro son suficientes para tí? »

Aprendo también Esperanto y Afrikaans.
LAA   Mon Sep 18, 2006 3:59 pm GMT
Why Afrikaans? Do you plan on going to SA? But, at what level are you at in German now? Basic, intermediate, advanced, high-intermediate,?
Fredrik from Norway   Tue Sep 26, 2006 3:19 pm GMT
Putting "sexy" aside, I would say that Old Norse strikes me as mmmmh so romantic in the opening passage of "Tveggja elskanda ljóð", "The Lay of two Lovers":

Forðum í Norðmandi gerðisk einn atburðr er síðan var víða freginn um tvau ungmenni er mjok elskuðusk, svá at um síðir luku þau bæði lífi sínu af ástar ákefð. Af þessum tveim ungmennum gerðu bretar strengleik er þeir kalla Tveggja elskanda...
=
Once upon a time in Normandy something took place that later was much told, of two young people who loved each other so much that they had to pay for it with their lives. About these two youngsters Bretons made a lay which they called The Two Lovers...
greg   Tue Sep 26, 2006 5:14 pm GMT
LAA : « (...) French from Canada, which is more harsh sounding than metropoltian French. »

La France n'est pas la métropole du Québec : le Québec est une nation distincte et indépendante. La langue française a réellement plusieurs visages sans que cela nuise à l'intercompréhension (linguistique : car l'intercompréhension culturelle est un autre concept).
fab   Tue Sep 26, 2006 5:56 pm GMT
" le Québec est une nation distincte et indépendante "


"nation distincte"...de la France. car il me semble que le Quebec fait encore partie du Canada.
greg   Tue Sep 26, 2006 8:02 pm GMT
Le Québec fait nominalement (et provisoirement) partie du "Canada". En revanche, le Québec est bien le cœur du vrai Canada.
Benjamin   Tue Sep 26, 2006 8:39 pm GMT
Sorry people, but why do we always have to have this ridiculous discussion about Québec? After Greg's last comment, I can see where this is likely to be going... again.
Fredrik from Norway   Tue Sep 26, 2006 9:18 pm GMT
Yeah, how can Québec be more enthralling than "Tveggja elskanda ljóð"!?
Pauline   Tue Sep 26, 2006 9:19 pm GMT
<< Yeah, how can Québec be more enthralling than "Tveggja elskanda ljóð"!? >>

LOL !!!
Fredrik from Norway   Tue Sep 26, 2006 9:28 pm GMT
BTW Pauline, do recognize that Old Norse/Icelandic "ljóð" appears in German as "Lied"!

Tveggja elskanda ljóð = Zweier Liebenden Lied

:-)
Pauline   Tue Sep 26, 2006 9:59 pm GMT
I didn't recognised it at all ; it looked very funny but I liked the humour that you've wrote it.
greg   Wed Sep 27, 2006 1:30 pm GMT
Benjamin : je ne faisais que répondre à fab, suite à une erreur (une de plus) de LAA. Que le contenu de la réponse ne te plaise pas, soit. Que tu le qualifies de "ridicule", soit encore. Mais permets-moi à mon tour de penser (et de dire) que ta remarque était totalement inepte — tant sur la forme que sur le fond.

Nous voilà quittes sur le sujet qui semble tant heurter ta sensibilité.
Fredrik from Norway   Wed Sep 27, 2006 3:26 pm GMT
But do you like Old Norse, Pauline? It's like the Latin of the Germanic, and especially the Nordic, languages!
Benjamin   Wed Sep 27, 2006 4:15 pm GMT
Désolé, Greg. Cependant, je trouve encore que tes commentaires au sujet du Canada sont potentiellement blessantes. Tu as dit que le Québec est bien le cœur du « vrai Canada » — c'est-à-dire que le Quebec est bien supérieur au reste du Canada en ce qui me concerne.