French VS Italian

verdadero   Mon Mar 13, 2006 1:35 pm GMT
you SPQR if lived 200 years ago in Italy, if you translationed any papal document in Italian, you was killed in fire burn alive, so you please shutup.
S.P.Q.R   Mon Mar 13, 2006 1:40 pm GMT
Verdadero you should have been a greek orthodox in 1453, and get impaled by the turks, so don't tell me......
French   Mon Mar 13, 2006 1:52 pm GMT
what the pope apologised for ? for eatin meat on Friday or for the crimes an torture ?

Les successeurs de Torquemada

Les successeurs de Torquemada mirent sur pied, en Espagne puis au Portugal, une structure de surveillance systématique et de délation généralisée, non seulement à l'encontre des convertis, mais aussi de leurs descendants, et de tous les chrétiens d'ascendance même très partiellement juive, baptisés "Nouveaux chrétiens". C'est l'âge d'or de l'Inquisition. A partir de 1525 les tribunaux se tournent vers les maures qui comme les marranes pratiquent en secret l'islam, les morisques. Puis ils s'intéressent aux protestants, et aux délits divers tels que la bigamie. La sorcellerie contrairement aux autres pays du XVIIeS et XVIIIeS mobilise peu l'Inquisition. Mais l'attention principale était toujours concentrée sur les personnes accusées de judaïser.

Torture was used after 1252. On May 15, Pope Innocent IV issued a papal bull entitled Ad exstirpanda, which authorized the use of torture by inquisitors.
S.P.Q.R   Mon Mar 13, 2006 1:58 pm GMT
The pope at least apologised.....
Should mehemd II apologise for haveink killed an empire? have destroyed a culture? Shouldn't? Weren't greeks the inhabitans of asia minor? Did they survived to islam?